Tuesday 16 October 2012

STRETCH MARKS/ REGANGAN KULIT


STRETCH MARKS/ REGANGAN KULIT

Sering terjadi pada lapisan kulit akibat regangan yg melampau.   Ia boleh di klasifikasikan sebagai parut bewarna seakan2 kemerahan/coklat bergaris-garis yg bukan di sebabkan oleh luka.

Stretch Marks terhasil akibat dari pertambahan berat badan yg mendadak seperti kegemukan. Ia juga adakala di pegaruhi oleh perubahan hormon seperti baliqh, kehamilan, pembesaran otot serta bagi mereka yg menjalani terapi hormon.

Stretch marks boleh muncul di mana-mana pada badan, tetapi yang paling cenderung untuk muncul di tempat-tempat di mana lebih byk jumlah lemak yg tersimpan. Tempat-tempat yg paling biasa adalah di bahagian abdomen (terutamanya berhampiran pusat), dada, atas lengan, ketiak, belakang, peha (kedua-dua dalaman dan luaran), pinggul, dan punggung. Ia tidak menimbulkan sebarang masalah kesihatan tetapi bisa membuat kan timbul perasaan rendah diri kerana kulit menjadi kurang cantik.

Pelbagai kaedah boleh dilakukan untuk menghilangkan stretch mark ini termasuklah rawatan laser yg agak mahal.

Kini bagi anda diluar sana tidak perlu risau kerana kami di JSD telah menemui kaedah menggunakan bahan semulajadi untuk membantu anda.

Jika anda mempunyai stretch mark cubalah menggunakan Minyak Ikat Kasih(MIK) sebagai sapuan & urutan kecil di bahagian tersebut. Ternyata ramai pengguna berpuas hati dgn hasilnya.

Bagi yg semakin risau dengan keadaan lemak berlebihan & risau terjadinya stretch mark ini, anda boleh lah mencuba Medicated Deep Heat Lotion (MDHL) yg dapat membantu mencairkan lelemak dan membuang toksin dari bawah kulit. Untuk keberkesanan yg lebih disarankan untuk menggunakan MDHL ini bersama-sama dengan Magic Body Slim Soap (MBS).

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...